Kosár
kedvencek bejelentkezés
icon
2024-as akcióink Kuponok
Van egy cikkem, feltöltöm most!
Bojlis

Áprilisi frontok közepén

Április közepét írjuk, amikor is sikerült egy hosszabb túrát megszerveznem egy közeli meseszép holtágra. A 2016-os évben már meglátogattam ezt a holtágat, akkor már egy sikeres túrát könyvelhettem el magamnak. Akkor már tudtam hogy 2017-ben többször is visszalátogatok ide a „Tiszakécskei II. Holt-Tiszára”. A holtágról tudni kell hogy csak ezen a II.számú Holtágon engedélyezett a horgászat, a többi holtág kotrás alatt áll jelenleg. A holtág eléggé elismert, a környező városokból, településekről nagyon sokan járnak ide kikapcsolódni és horgászni egyaránt. Április 1-től-október 31-ig 0-24 órában lehet horgászni a holtágon,ezt kihasználva a víz nap mint nap elég nagy nyomás alatt van a sok horgász és pihenni vágyó emberek által. Idén úgy alakult hogy húsvétra fog esni az 5 napos túrám időpontja. Sajnos ez számomra nem volt a legjobb választás, hiszen sokan úgy gondolták, hogy kilátogatnak a vízpartra a jobb fogás reményében. Április 13-án korán reggel arra ébredtem, hogy erősen szitál az eső, ekkor kicsit bosszankodva vártam azt a pillanatot mikor tudom elkezdeni a lepakolást a kocsihoz. Ezzel kicsit keresztbe húzta az időjárás a számításaimat de bizakodó voltam. Első megállónk Tiszakécskén a horgászboltban volt, ahol az érvényes 2017-es állami jeggyel kiváltottam az 5 napra a napijegyeket. Megkérdeztem a horgászboltban lévő kedves hölgyet hogy ” fognak e „ mostanság a holtágon??Erre csak annyi választ kaptam hogy: „nem nagyon fognak mostanság a holtágon”! A napijegyek megváltása után elindultunk a part felé, ahol szembesülnöm kellett hogy nem csak én vagyok fanatikus a holtág teljes hosszában szinte mindenhol ültek sporttársak. A tavaly kiszemelt hely már foglalt volt sajnos, de vele szembe volt egy üres hely, a jó isten nekem hagyta szabadon azt a helyet gondoltam magamban. Gyors kipakolást követően odamentem a szomszédokhoz érdeklődni,ők is elkeserítően beszéltek a halak étvágyáról. A tábor állítással kezdtem, mert a meteorológusok hidegfrontot jósoltak arra a napra, így gyorsan felállítottam a sátrakat, ha esetleges zápor jönne akkor se ázzanak meg a felszereléseim és a ruháim. A holtág partja rendezetten és tisztán várja a horgászni vágyó embereket. A tábor felállítása után gyorsan kipakoltam a felszereléseket. Gyári bojlikat hoztam magammal az 5 napra kétféle ízben, Monster-Liver és Monster’s-Paradise-t 16-20 mm-es méretekben.

A sátrak készen állnak az 5 napos horgászatra,a tábor mindig komfortos legyen számunkra.

A két botra különböző etetést alkalmaztam. A jobbos botomnál IB Monster-Liver 16-20 mm-es bojlit és 4 mm-es IB Amino pelletet spomboztam a meder közepére.

A balos botomnál Gyári IB Monster’s-Paradise 16-20 mm-es bojlit csak pva-hálóval juttattam körülbelül 25 m-re a partól nekem bal oldalra.

A jobbos végszerelékemnél balanszírozásnak IB Carptrack V-pops Orange 16 mm-es popup-ot használtam a 20 mm-es Monster-Liver bojlihoz,a V- pops popup-ról tudni kell hogy egy natúr popup,viszont annál élénkebb színével felhívja a halak figyelmét a csalinkra.

A Balos végszerelékemnél IB Carptrack Monster’s-Paradise Amino Gel-el vontam be a bojlimat.

A végszerelékeim a helyükre kerültek a holtág medrében, amíg kapásra vártam gondoltam bekapcsolom a rádiót, s hallgatni kezdtem a friss híreket. A meteorológiai szolgálat elmondása alapján hidegfront várható a mai napra, viszont holnaptól meleg front lesz várható. Itt nem voltam annyira boldog hisz a kettős frontok tapasztalataim szerint nem hatnak kedvezően a pontyok étvágyára. Tudtam hogy a csalik a lehető legjobbak amik nálam vannak, és a holtág szellemét is kértem a jó fogás reményében. Mire minden a helyére került már az óra 11 órát ütött, nekiálltam pva-hurkákat gyártani, s közben gondolkoztam a helyeken hogy s mint járhat a hal ezen a részen. Sosem jártam még a holtág ezen szakaszán, így számomra is új volt a hely. Erről a részről tudni kell hogy a víz kb 1.6-2 m mélységgel rendelkezik, a szélessége itt kb 50-60 m. A vízben elvileg nincsenek akadók,platók s egyéb extrém mederviszonyok. Az iszap is kb 5-8 cm lehet a mederben. Szép napos időben volt részünk egész nap, a hidegfront semmi jelet nem mutatott magából. A halak egyáltalán semmilyen jelet nem mutattak számomra hogy jelen lennének az etetésem körül,egyetlen ponty nem ugrott ameddig a szem ellátott. Az órám 17:40 -et mutatott amikor is sokan elindultak haza egy gyenge nap után. Nem bíztam már benne hogy lesz kapásom még sötétedés előtt, amikor is kedvesemmel az árnyékában beszélgettünk, közben iszonyatos erővel valaki megindult a jobbos végszerelékemmel,gyorsan észbe kaptam hisz kapásom van,s megindultam a botok felé. A swinger botig fent maradt és szépen tekerte a dobról lefelé a zsinórt. A botot megemelve felvettem a kontaktust a hallal,s éreztem hogy jó erőben lévő hal vette fel a hóember csalit. Körülbelül 5-6 perces fárasztás után láttam meg a tükörpontyot a vízfelszinen, majd kifáradva sikeresen megszákoltam ezt a kis tükröst.Ekkor számomra hihetetlen dolog történt,ahogy megszákoltam a tükörpontyot abban a szent pillanatban a balos végszerelékemmel is brutális erővel megindult valaki,ekkor meglepődve gyorsan odamentem a rodpodhoz és a botot kézbe véve felvettem az új érdeklődővel is a kontatkust. Közben kedvesemet megkértem hogy a tükörpontyot helyezze a bölcsőbe s szabadítsa meg a horogtól, hogy minél kevesebb ideig legyen a szájában a horog,ezután egyik kézben tartottam a botot,másik kezemmel a merítőháló újra összerakásával foglalatoskodtam miközben a hallal tartottam a kontaktust. Már a kontaktus felvétele után éreztem hogy egy komótosabb hal van a horgomon így nagy volt az izgalom bennem hisz holtágon ritka hogy egyszerre van mindkét boton kapás. A halam nagyon lassan és komótosan mozgott jelezve felém hogy egy nagyobb testű hallal van dolgom. A partközelbe érve többször is megiramodott a zsinórral ,éreztetve hogy nem adja könnyen magát egy fotó erejéig sem. Ő is körülbelül 8 perces küzdelem után kifáradva sikersen megszákoltam, majd a bölcsőben pihent a fotózásig és mérlegelésig. Kedvesem segítségével gyorsan elkészítettünk pár fotót a halakról, majd mérlegelésre kerültek a halak ahol a tükörponty súlya 4.13 kg –ot nyomott, a tőponty súlya kereken 7 kg-nál állt meg a mérlegen. Itt már a boldogságom leírhatatlan volt, de nem tétlenkedtem sokat, a halakat lefertőtlenítettem és gyorsan visszahelyeztem őket éltető elemükbe, vissza a holtágba.

Holtági tükrössel a kézben.

Érintetlen holtági tőponty.

Meseszép színekben pompázott ez a tőponty.

A halak visszaengedése után gyorsan újra csaliztam majd a végszerelékeimet visszahelyeztem az etetéseimre,s kezdődött a várakozás az új kapásra várva. Teltek múltak az órák, s közben ránk sötétedett Az éjszakában bíztam hisz ahol ekkora nyomás van egy vizen nap mint nap ott általában a nagyobb halak éjszaka indulnak táplálkozni .Este 11 felé úgy döntöttünk kedvesemmel hogy nyugovóra térünk hisz nem volt értelme kint ülni a hideg párás időben. Hajnal 1 óra előtt pár perccel húzós kapásra riadtam s gyorsan sietve a bothoz értem, majd a botot kézbe véve ráemeltem a halra, egy pillanatra megállt a bot a kezemben mint ha egy akadóba akadtam volna. Ekkor a szívverésem megszaporodott hisz tudtam hogy tipikus nagyponty csinál ilyet,több mint 6 percig nem jött közelebb hozzám, kérte a zsinórt is, elemi erővel küzdött a szabadságáért, majd a partközelben sajnos azt mondta hogy: „barátom nem állok készen arra hogy fotómodell legyek”. Sajnos elvesztettem ezt halat, de nem csüggedtem hisz a nappali két hal kárpótolt. Hajnalban már érezhető volt a hidegfront megérkezése, reggel már borús időre ébredtünk. Reggel gyorsan frissítettem a csalikat, elvégeztem egy minimális etetést majd jöhetett ismét a várakozás.

A jobbos botomnál a reggeli minimális etetést Spomb segítsévével végeztem el.

A balos botomnál pva csomaggal minimális etetést preferáltam.

Reggel a hűvös időben szinte egyedül voltunk a holtágon,a táj önmagáért beszél.

Délelőtt folyamán jöttek mentek a felhők,s teltek múltak az órák, a halak semmi érdeklődést nem mutattak hogy étvágyunknál lennének,közben egyre többen érkeztek a vízpartra,de mindenkinél nagy volt a csend. Délelőtt 11 óra körül járt az idő amikor is megszólalt a balos jelzőm. Ejtegetős maszatolós kapással megérkezett meglepetésemre az idei első amúrom, ami kicsit meglepett hisz nem számítottam rá ebben a frontos időben. Az amur a Monster’s Paradise golyót kívánta meg 16 mm-es méretben. Sikeres szákolás után a bölcsőbe helyeztem,majd fotózás és mérlegelés után a horog ütötte sebet lefertőtlenítettem, majd visszahelyeztem éltető elemébe.

A borús idő legszebb ajándéka.

Gyári Imperial Baits Monster’s Paradise a hozzá való Amino Gel-el.

Gyári Imperial Baits Monster-Liver,Amino pellet 4 mm,Amino Gel,Carptrack V pops,és a szerelékeimhez hozzátartozó PB Produkts termékek.

Az 5 napos horgászatomra csak is „Gyári’ bojlit hoztam magammal, sokan kételkednek a gyári bojlik fogósságában, de én bátran ajánlom mindenki számára aki nem tud bojlit gyúrni,idő,hely,tárolás híján hogy bátran használja a gyári bojlikat mert nem fognak csalódni bennük!A további napokban sajnos a váltakozó frontok nem hoztak több nagyhalat számomra,kisebb pontyokat bírtam csak horogvégre csalni. De büszkén távoztam a partról hiszen sikerült pár szép halat fényképezőgép elé terelni. Továbbá jó tanulság volt a frontokban horgászni,hisz itt minden tudást összekellet szedni egy eredményes horgásztúra reményében .Bátran ajánlom mindenkinek a régi, ősi holtágakon való horgászatot,hisz a természet kárpótol minket minden téren. Idén még visszatérek erre a csodás holtágra egy szintén hosszabb túrára. Gyári bojlival is érhetünk el szép sikereket,eredményeket a vízparton ha bízunk a csalinkban és önmagunkban.

Forrás: Molnár Gergő
   0   0 Ft Megrendelem
A kosár tartalma:
Kosár
Vásárlás folytatása Tovább a pénztárhoz
Az oldal böngészésével elfogadod, hogy cookie-kat használjunk, amiket jobb szolgáltatás nyújtás érdekében használunk fel. További információk