Kosár
kedvencek bejelentkezés
icon
2024-as akcióink Kuponok
Van egy cikkem, feltöltöm most!
Élménybeszámolók

Flúgos futam a Gyékényesi Afrikában

A flúgos futam nevű amatőr bojlis verseny az idei évben a meseszép Gyékényesi kavicsbánya tavon kapott otthont. A Balaton Baits cég, mint szektor szponzor is jelen volt ezen az eseményen, így engem, és fiamat érte az a megtiszteltetés, hogy versenyen kívül indulva, képviselhettük a Balaton Baits céget. Régi vágyam volt már, hogy megismerkedjem a Gyékényesi bányatóval, kipróbálhassam tudásom, és ezen a csodás és rejtelmes vízen horgásszunk. Csapattársam a fiam, mint minden esetben, hisz vele horgászom a napi horgászatokon is, és a több napos túrákon szintén. Nagy örömömre szolgált az is, hogy a BB tesztgolyóit is kipróbálhattuk bányatavi körülmények közt. Az a véleményem, hogy egy jó csalinak a hosszú tesztelés a titka, és az, hogy kipróbáljuk különféle vízterületeken. Ez a bányatavi peca egy nagyon jó lehetőség volt arra, hogy a csali, illetve jómagam a fiammal, egy igazán magas lécet próbáljunk átugrani. A csalit próbáltuk úgy használni, hogy az a legoptimálisabb legyen a bányatavi körülmények közt. Ebben a BB cég minden támogatást megadott, melyet ezúton is szeretnék megköszönni.

Gyékényes

Az első nap:
A megérkezés után kiderült, hogy a verseny szervezője fenntartott egy partszakaszt a szektor szponzor csapatok részére, így, horgászhelyünk adott volt. A helyi halőrök csak, mint a Gyékényesi Afrikát emlegették. Ez a partszakasz az új kotrás egy része. Mellettünk dolgozott a kotrógép, de ez a halakat nem zavarta. Afrikának pedig azért becézték, mert egyetlen fa vagy bokor sem volt a parton. Nos, a várható meleg azért nem volt annyira vonzó gondolat, hisz a hőmérő 35 fok körül járt szinte folyamatosan. A táborunk kialakítása után az első dolgom az volt, hogy radar segítségével feltérképezzem a mederviszonyokat. A part szélén, már 5 méteres távolságban is 6-7m mély víz volt, ami letört egészen 17-18m mélységig egyes helyeken. A radar jelzései szerint a halak a vízoszlop magasabb régiójában tartózkodtak, mindössze 7-8m mélységben. A feladat az volt, hogy minél magasabb púpot, platót keressünk. Ez nem volt egyszerű feladat, mert gyakorlatilag 9 méteres mélység volt az, amit elérhető távolságban találtunk a horgászhelyünk környékén. Miután körülbelül 5 órás radarozás után elhelyeztem a bójákat, elkezdődhetett az etetőanyagok előkészítése. Több csalit is hoztunk erre a túrára, de fő csapásvonalként a Krillt, illetve egy új fejlesztésű, még a kereskedelemben nem kapható kukorica alapú bojlit választottam. A Krilltől egy kicsit tartottam, mivel a tóban törpeharcsa is megtalálható szép számmal, és ez a bojli, magas krill tartalmából adódóan, igazán csábító falat lehet a falánk kis ragadozóknak. A másik csalink, mely magas kukorica tartalmú, és tesztelés alatt álló bojli, a saját gondolataim, elképzeléseim szerint, kevésbé lehet vonzó a törpeharcsa számára. De mint tudjuk, minden elmélet megdőlhet, és mindennek lehet igaz az ellenkezője is a vízparton. Mindenesetre ezt a két ízvilágot választottam, és mint a későbbiekben kiderül, jó választás volt.

A Krill

És a kukoricás tesztgolyó

Az etetés:
Az etetésünk nagyon egyszerű volt, és talán épp ezért is működhetett. A platókra nem szórtunk mást, mint felezett bojlikat, illetve nagy mennyiségű kukoricás etetőbojlit. A magvakat teljes egészében elhagytam az elején, arra gondolva, hogy esetlegesen, ha a törpeharcsa nem hagyja az etetést békén, akkor áttérek a tigrismogyorós etetésre. Szerencsére ez nem történt meg. Az etetésünk nagyjából bójánként 3kg bojliból, és ugyanennyi etetőbojliból állt. Sokan lehet, felkapják a fejüket, de van ráció a nagy mennyiségű etetésben. Egy több mint 400 hektáros vízen horgászunk, és a feladat nem könnyű. Muszáj volt figyelemfelkeltő etetést készíteni. A néhány szem, vagy maroknyi bojli úgy gondolom, kevesebb célt ért volna. Hosszasan tanácskoztam a helyi erőkkel, köztük Kápolna Lacival, aki osztotta az elképzelést az etetés kialakításával kapcsolatban. Annyiban toldottam meg az etetést, hogy mikor a horog behordásra került, még egy füzér felezett bojlit is kötöttem a horog mellé. Ebben a mély vízben muszáj, hogy a horog közvetlen közelében is találjon a hal táplálékot. A másik ok, amiért még a pva füzér mellett döntöttem, az, hogy ebben a mélységben valóban a horog fölé szórom az etetésem, de az nem biztos, hogy pontosan ott érkezik a fenékre, ahol én szeretném. Emellett nagy eséllyel le is gurulhatnak a bojlik a platóról, mivel a vízben áramlat van. És a 15m mély gödrökbe könnyen legurulnak a szemek.

A pva fűzér

A horgok behordásra kerültek, és csendben közeledett a naplemente a Gyékényesi tavon. Mindenhol szép ez a pillanat, de itt, a tiszta és opálos víz mellet különös élmény volt. Sajnos a fotó nem adhatja vissza azt a látványt, amit nyújtott nekünk, akik a vízparton csodálhattuk a lemenő nap fényeit.

Az éjszaka folyamán egyetlen kapásunk volt, mégpedig a Krill csalira. A kapásjelző megszólalása után vízre szálltunk, és elkezdtük becserkészni a látogatót. Mikor csónakkal fölé értünk, és felvettem a kontaktust, éreztem, hogy a horgon komoly hal van. Sajnos Ő volt otthon, és megtalálta az etetésünk mellett lévő két darab tuskót, mely eldöntötte a közel 20 percig tartó küzdelmet. A halunk meglépett, de nem mondhatnám, hogy elkeseredtünk, inkább győzelemnek ítéltem meg azt a tényt, hogy a csalink jó helyen van, és az etetésünk is működik. Ránéztem az órára, éjjel fél 1 volt. A horgot visszavittük a helyére, és nyugovóra tértünk a sátorban. A reggel szép volt, de már akkor érezhető volt, hogy nagyon meleg lesz. Sajnos ez így is történt, rengeteget ittunk, de sajnos elég hamar meleggé vált az ásványvíz a parton. Nem hiába hívják a helyiek „Afrikának" a helyet. Kapásunk a nappali hőségben nem volt. Erre számítottam is. A napot azzal töltöttük, hogy készültünk a délutáni, hűvösebb órákra. Bojlit feleztünk, etetőanyagot készítettünk. Majd megérkezett hozzánk az ebéd is, a verseny szervezőinek jóvoltából.
Ebéd után próbáltunk árnyékot keresni, mely végül sikerült is, mert megérkezett Eppli Peti, és hozott nekünk két szép nagy terepmintás kalapot a nap ellen, illetve egy napernyőt. Így a meleg elviselhetőbbé vállt. Köszönjük Peti!

Kalapban

Afrika

Vártuk a naplementét, és az éjszakai látogatót. Nagyon bíztam benne, hogy meg is érkezik. A Gyékényesi pontyok kitettek magukért, mert szinte ugyanabban az időben, mint előző este, ismét elhúzta a horgunkat egy ponty, mely most a kukoricás csemegére éhezett meg. A hal erős volt, először megtalált egy vízbe dőlt fát, melynek a koronájára rátekerte a zsinórt. Innen kiszabadítottuk hatalmas szerencsével, de aztán a bója madzagja következett. És innen is kiszabadult. Azt hittem már nem jöhet közbe semmi, de sajnos a „fentiek" nem így akarták. Az első emelés alkalmával elpattant az előkezsinór, mely nagy valószínűséggel megsérülhetett a huza-vona közben. Nem éreztem azt a hatalmas szerencsét, melyet Fortuna osztogatott aznap este. De mivel ez a hal egy másik etetésről érkezett, nem pedig az előző estiről, úgy éreztem, ismét beigazolódott az, hogy a csalik jó helyen vannak. A szereléket elhelyeztük ismét, és nyugovóra tértünk. Az éjszakát már nem zavarta meg semmi más. Másnap dél elött a reggeli után némi tábor-rend kialakítást hajtottunk végre. Iszonyú hőség köszöntött ránk, és meg sem fordult a fejünkben, hogy délelőtt 11 órakkor kapás lehetséges. De megtörtént. A ponty ismét a tesztelési fázisban lévő kukoricás bojlit ette meg, és a kapás pillanatától kezdve rohant. Csónakba szálltunk, és megvívtuk első győztes csatánkat a Gyékényesi tavon. A merítőhálóban nézegettem a pontyot. Rövid, de masszív, zömök hal volt. A mérleg eldöntötte a kérdéseket, és 9,20kg testsúlyával a ponty bekerült a saját Gyékényesi fogási naplónkba. Gyors fotózás után szabadon távozhatott.

Gyékényesi első halunk

Nagyon örültünk a halnak, és azt hiszem, valahol a jeget is megtörni láttam, bár jég nem nagyon volt, csupán kínzó hőség. Egy szép egészséges halat tudhattunk magunkénak, mely nagyon jókor jött. A nagy meleg ellenére erőre kaptunk, és folytattuk azt, amit elkezdtünk 2 nappal ezelőtt. Tettük a dolgunkat, és elégedetten, de várakozással teljesen vártuk a folytatást.
A nap sütött, és nem akart lebukni a dombok mögé.

Balaton Baits stand

Aztán lassan leszállt az este, és lefeküdtünk a sátorban, várva a következő vendéget. Kicsit beszélgettünk, és nyugovóra tértünk. Azt gondoltam, este 11 óra körül ismét vendégünk érkezik, de most a késő esti randevú elmaradt. Helyette hajnali 5 órakkor kezdett a jelző irgalmatlan visításba, és az orsó örült gyorsasággal adagolta a zsinórt a rohanó ponty után. Csónakba szálltunk, és 30 perces fárasztás után megszákoltam a következő tőpontyot, mely pontosan 10 kilót nyomott. Ez a hal szintén a kukoricás bojlit választotta, és ugyanazon etetést, mint az előző nap a zömök társa. Ő egy nyurgatestű, gyönyörű ponty volt.

A második hal

Szabadon távozhatott

Az utolsó napunk következett. Nem változtattam semmit a taktikán, illetve a stratégián. Mindent ugyanúgy csináltunk, sajnos mégis csendben maradtak a jelzőink. Az utolsó éjszaka nem adott halat, és nem is követeltük tovább. Amit a tó adhatott, meg is adta. 2 gyönyörű pontyot szákoltunk, és 2 elhibázott halunk is volt. Egy ekkora vízterületen ez győzelem mindenképp. Tábort bontottunk, majd az eredmény hirdetésre mentünk. Ezúton is szeretnék gratulálni a Flúgos Futam minden résztvevőjének, illetve a szervezőinek. Kellemes hangulatú verseny volt, mely emlékezetes mindenképp.
Összegezve a történteket, halat találtunk a hatalmas vízen, fogtunk is, veszítettünk is. Tanulságos, szép peca volt. A csalik jól működtek, a jövő évi újdonságok pedig remélhetőleg sok horgásznak örömet fognak okozni. Jó érzéssel tölt el, hogy valamit én is hozzátehettem ehhez a remek csalihoz.
Köszönjük a Balaton Baitsnek a támogatást, Gyékényesnek a gyönyörű és feledhetetlen pillanatokat. Biztosan visszatérünk. Mindenkinek hasonló élményeket kívánok.

Forrás: balatonbaits.com
   0   0 Ft Megrendelem
A kosár tartalma:
Kosár
Vásárlás folytatása Tovább a pénztárhoz
Az oldal böngészésével elfogadod, hogy cookie-kat használjunk, amiket jobb szolgáltatás nyújtás érdekében használunk fel. További információk