Kosár
Belépés
Regisztráció
Év eleji akciók Horgászruha akció
Van egy cikkem, feltöltöm most!
Versenyek

Method Országos Bajnokság 1. elődöntő

Mint minden rangos verseny előtt, az egyéni Országos Method Feeder Bajnokság első elődöntőjének hetében szinte minden érintett a vizet vallatta több-kevesebb sikerrel.

Az idei első amur a rossznak mondott helyek egyikéről

Így tettünk mi is Dodóval, az utolsó simításokat végeztük a keverékeken, szereléken, csalikon. A felkészülési versenyeken szerzett friss tapasztalatokra alapozva két vonal tűnt jónak, az egyik a halas kaja, a másik az édes-gyümölcsös. Mivel nem tudtuk egyértelműen eldönteni azt, hogy melyik adja jobban a halat, így mindkettőből, mindketten készültünk bevinni a 8 literes limitbe.

Egy, a pénteki edzésnapon fogott „viharos -szeles” koi

A döntőn is folytattuk a „babázást”, sikeresen egy szektorba sorsoltunk, míg Dodó a 49-es, addig én a 15-ös helyen pakoltam ki a cuccokat, mintha gyorsított felvételt nézett volna a bámészkodó. Minden a szektorhatárnál, 8 órás duda, bepakolás, hadiállás építés, kilenc óra, limitálás, kilenc ötven alapozás, tíz órától feszült várakozás. Mindketten viszonylag jó helyre kerültünk, míg a 49-ről tó 1-et horgásztak egy héttel korábban, addig a 14-es közel van a pálya közepéhez, így mindkét helytől jó fogásokat vártunk… Úgy 10:40 lehetett, mikor az első érdemleges kapásra be tudtam vágni, mint a háttérből jött infó is megerősítette, Dodesznál is hasonlóan indult a verseny, durván egy órás kapástalanság után, óvatos húzásra emelhette botját. Nyögvenyelős pecának néztünk elébe… Ezért mindketten elkezdtük keresni a halakat, gyors ütemű 5-6 perces dobásokkal, amit néhány bajszos értékelt is. A kereső pecával igyekeztünk némi súlyt fogni a holt időben. Az etetés után durván 2 órával néztem vissza
először az alapozás helyére, amit utána már szisztematikusan horgásztam is. Dodó maradt a keresőnél, kiakasztás nélkül. Míg neki ez jól működött, addig én csak az etetésen tudtam halat fogni, mindezt úgy, hogy ha pár méterre arrébb dobtam, nem mozdult a spicc. Az erősen fújó nyugati szél mellett a pontos horgászat igencsak felértékelődött, gyakran, ha nem a kiszemelt helyre ment a kosár, inkább újat dobtam, amit rendre húzós kapás követett.

Dodó végre jó halat fáraszt. Vagy épp a jó hal őt?

Míg én szoros csatát vívtam a 14-esen ülő kollégával, aki végül kicsit vicces, 40gr-al, fogott többet, és nyerte a szektort, addig Dodó Balogh Kálmánnal meccselt, utóbbi az utolsó pár percben fogott mérős halával, 1 kilóval többet tudott mérlegelni. Aznap így nekem 26440g hal egy szektor 2-t, csapattársamnak 19660g zsákmány pedig szektor 4 eredményhez juttatta. Mindkét eredmény szép, de az első 13-ba jutó versenyző pontjaihoz (előzetesen 6 pontot számoltunk) a 4-es eredmény már nagyon kemény holnapot ígért. Kellett az 1, de max a 2 pont a továbbjutáshoz…
A vasárnap reggel valahogy nem úgy indult, ahogy kellett volna, fogjuk ezt a nyomott, esős időjárásra, szélre, bal lábbal kelésre, akármire. De, legalább nem egy szektorba kerültünk. Míg Dodó a 60-as helyet húzta (előző nap Sipi innen horgászott 2-est), addig nekem szektorszél, azon belül is az E28 jutott, ahonnan előző nap szektor 3 jött ki Fodor Csabinak. Sekély víz ellenére lesz itt hal, gondoltam… Vasárnapra ebben a szektorban az előző napon jót horgászók zöme helyet kapott, Sipi 24, Tormási Attila 40 , MagicBoy 39, és csak hogy semmiképp se legyen ennyi elég, még Újszászi Dani 37 is, szintén szektorszélre az iskola felőli oldalon. Mondjuk úgy, halálszektor, de ebből kell a legtöbbet kihozni. Szokásos alapozás, rávárás, keresés, de gyakorlatilag 2 órán keresztül működött csak ez a dolog nálam, nagyjából délig megfogtam a halaim zömét, utána 1-1 órás szünetekkel csupán 1-1 kisebb hal, bónuszhal még csak hírből se, pedig sokat dobott volna a kedélyállapotomon.

Van az úgy, hogy … (?!#&Đ]@Ä™!!! ) … semmi nem akar összejönni

Folyamatos variálással, mind táv, mind csali, mind horogméret, de nem működött semmi. Se a kereső horgászat, se az etetés, így arra gondoltam, nyitok egy kintebbi, 30 méteres etetést a megmaradt alapból, de ez, mintha csak cseresznye lett volna a hab tetején az egész napra, messzire ugrottak pikkelyes cimboráim. Döbbenten álltam, illetve álltunk a dolog előtt, ami 3 hétig működött, az most, szombatról vasárnapra egyáltalán nem. Hiába vittem be halas etetőt, rá se bagóztak úgy, hogy a szemből horgászók hasonlóan halas, mikropelletes kajával szépen megoldották a helyeiket, tőlem 10-15 méterre, oldalra horgászva. Hiábavalónak tűnt a rengeteg vesződés, és a sikeres felkészülés, ahogy tavaly sokan, úgy most én is összeomlottam fejben. Több volt a nézelődés, és tanulás már, mint az, hogy a saját dolgommal foglalkozzak. Ez baromi nagy hiba volt, amire a háttér is felhívta a figyelmem. Több ideget megettek kint, mint én bent, de hiába a rutin, tapasztalat, rengeteg eltöltött edzésóra és több fej együttes gondolatai, reménytelen volt számomra az adott hely. Szektor 7 hellyel és 8400g fogott hallal zártam, ami kritikán aluli, így számomra nem sikerült az összesítés, 9 pontom kevés lett a továbbjutáshoz.

Az első elődöntő néhány helyezettje a továbbjutó 13-al

Öröm az ürömben, hogy a 60-as helyről jó hírek érkeztek folyamatosan, de szoros küzdelemnek voltunk fültanúi. Mint várható volt, Dodó és a háttérben Bence mindent megtettek a továbbjutásért. Az elgondolt taktika, miszerint végig a kereső pecára és vegyes, csoki-narancsos-halas kajára teszik fel a napot, így húszra húzva huszonegyet, bevált. A Novák csoki narancs, keverve a Bait Tech G Greennel szépen adta a halat. Végig szektor 1-3 helyen belül maradt, 21220g fogott hallal a szektor kettő helyet tudta megcsípni. Izgulni az előzetes kalkuláció alapján még így is bőven volt ok, a 6 pont még kevés is lehet.
A végeredmény szerint bizony még 7 ponttal is be lehetett kerülni a legjobb 13 közé, így csapatunkból Dodó sikeresen kvalifikálta magát a döntőbe! Egyik szemem sírt, a másik nevetett. Egyrészről elkenődtem, másrészről nagyon-nagyon örültem a sikernek, hiszen Őérte még szoríthatunk június végén.

A döntőbe jutott 13 versenyző. Az Xfish Feeder Fishing Brigade-t Dodó képviseli, mint 10. továbbjutó

Az elődöntő sikerein és csalódásain felbuzdulva, a látottakat kamatoztatva, nem csak mi, hanem bárki, aki megtisztelte a versenyzőket a figyelmével, rengeteg hasznos dolgot láthatott, amit a saját horgászatain kamatoztatni tud, ezért csak buzdítani tudok mindenkit, ha teheti, látogasson ki valamelyik elődöntőre és a döntőre is.
Imi / Xfish Feeder Fishing Brigade
Az oldal böngészésével elfogadod, hogy cookie-kat használjunk, amiket jobb szolgáltatás nyújtás érdekében használunk fel. További információk