Kosár
Belépés
Regisztráció
Szezonkezdő akció Thermo ruha akció
Van egy cikkem, feltöltöm most!
Élménybeszámolók

Fergeteges peca a Berekben

Fergeteges peca a Berek Horgászparkban!

Augusztus első hetében, családostól látogattunk el a Berek horgászparkba Hövejre. A hely adottságai kedveznek kicsiknek és nagyoknak egyaránt. De kezdjük a pecát. Érkezés után táborépítés, mert mi a pecások (Puti,Peti,Bali) a sátorban aludtunk. Egy nagy alapozó etetéssel kezdtünk, ami erjesztett magokból, főtt magvakból, bojliból és pelletekből állt. Ezzel a csemegével hamar meghoztuk a halak kapókedvét. A hajszálra a saját bojliaink a ” Heni Spice „ és ” Peti Red „ került. Jöttek is sorra 10 kg – ig bezárólag. Az első 24 h után már 100 kg felett jártunk. Ezt az őrült tempót csináltuk is szerdáig. !!!!!!!! Itt szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy az egy hét alatt rengeteg szép és hibátlan uszonyost fogtunk, de sajnos akadt köztük olyan is akinek széttépték a száját, vagy a bele szabott szerelék miatt már gennycsomó alakult ki. Őt megszabadítottuk a szereléktől és jobban fertőtlenítettük. Azután engedtük is vissza a saját élőhelyére, bízva abban, hogy legközelebb már kutya baja se lesz, amikor lencsevégre kapjuk. A legszörnyűbb egy 10 kg – ot meghaladó példány volt, Őt egy „kedves” ember megcsonkított vagy rossz hálóval merített. A farok úszója felső része volt letépve, letörve… nem tudom, de nem volt szép látvány, pedig egy gyönyörű, hibátlan ponty volt ezt leszámítva. A szabályok azért vannak, hogy betartsuk!!!!! Egy hibátlan Kopoltyús sokkal szebben mutat a fotóalbumban!!… na de hagyjuk. Vissza a pecára. A halak ízlése 4 – 5 óránként, ahogyan az időjárás is változott. Fűszeres, édes aztán a büdös halas volt a nyerő. (vagy csak mi kényeztettük el őket )  Egy golyó a STÉG palettáról a Squid & Octopus 24mm – es oldódó kimagaslóan adta a halat. Természetesen a saját bojliaink is jól vizsgáztak. Erre a legjobb példa, hogy adtunk a szomszéd horgászoknak, ( Szőke Szolt és Tibi Bácsi ) közülük Zsolt a szomszéd álláson, míg Tibi a tó másik felén horgászott. Reggel nagy örömünkre mind ketten boldogan mesélték, hogy a pár szem golyó, bizony rendesen adta a halat.   Hát mit mondjak az elismerő szavak melengették szívünket.  Itt szeretnénk mi is köszönetet mondani Nektek a segítségért és a közvetlenségért.
Jöttek a Pontyok, Amúrok szép számban. A Kisfiam Balogh Dékány Patrik megfogta egyéni Amúr rekordját egy 8,10 kg – os gyönyörű hal személyében. Már bő 400 kg felett jártunk, de a fent említett 10,50kg – os kopoltyúson kívül még mindig elkerültek bennünket a „nagyok”. Eldöntöttük, hogy a csali méretét növeljük dupla - tripla 24mm – ig és elhagyjuk a magot. A hajóba is csak pár szem golyót tettünk a horog mellé. Így természetesen szerda estétől ritkultak a kapások és tudtunk pihenni egy keveset. Ami még fontos lehet, amíg a légnyomás alacsony volt, a halak a partközelben tartózkodtak. Miután emelkedett visszahúzódtak a mélyebb részekre. Legalább is mi így tapasztaltuk. A taktika váltás meghozta a hőn áhított nagy halat és Kardos Péter egy 15 + os NAGYHALAT tarthatott a kezében egy pár kép erejéig.
Összességében egy remek pecát tudhatunk magunk mögött ahol 602,50kg ot mérlegeltünk 111 db. halacska személyében.
Így zártuk a nyaralással egybekötött horgásztúránkat a Berekben. Idén még visszatérünk.

Írta:
Balogh János
Köszönettel:
Kis Heni Carp Team Sopron
Balogh János & Balogh Dékány Patrik & Kardos Péter

Az oldal böngészésével elfogadod, hogy cookie-kat használjunk, amiket jobb szolgáltatás nyújtás érdekében használunk fel. További információk